Ενημέρωση φίλων για ό,τι παράγεται από τη μέλισσα, το σταφύλι και την ελιά, και όχι μόνο.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

7. Το κρασί, οι αλκοολικοί βαθμοί και το βιβλίο της Χημείας.

     Όταν ακούω κάποιος να αναφέρεται στο κρασί, στο μέλι, ή στο λάδι, το ενδιαφέρον μου  εντείνεται. Έχω ακούσει πολλά για την προχειρότητα των σχολικών βιβλίων. Ήμουν όμως πολύ  επιφυλακτικός σε αυτά που κατά διαστήματα λέγονταν. Πρόσφατα και ενώ ο γιός μου διάβαζε το μάθημα της Χημείας, τον άκουσα να λέει ότι η μέτρηση του αλκοολικού βαθμού στο κρασί γίνεται με αλκοολόμετρο (ενοτ. 3, κεφ. 3.5, σ.98). Δεν πίστευα στα αυτιά μου!




       Και όμως, το βιβλίο της Χημείας της Γ' Γυμνασίου περιέχει αυτό το απίστευτο λάθος.
    Αναρωτιέμαι πώς κανένας από τους 3 συγγραφείς του βιβλίου δεν το γνώριζε ή κάποιος που εν τέλει το ενέκρινε, δεν το πρόσεξε.
     Άρχισα να ψάχνω στο internet αν υπάρχει κάτι σχετικά με αυτό ή αν υπάρχει κάποιο σχόλιο απο άλλον, ο οποίος το παρατήρησε. Με έκπληξη, ομολογώ, βρήκα την ηλεκτρονική έκδοση του βιβλίου στην οποία είχε διορθωθεί το λάθος και στη θέση της λέξης "κρασί" υπήρχε το "τσίπουρο". Μάλιστα η σχετική φωτογραφία είχε αλλάξει επίσης.
    Κατανοώ ότι ενδεχόμενα λάθη σε τυπωμένα βιβλία δεν μπορούν να διορθωθούν, παρά στην επόμενη έκδοση. Όμως, τότε, πρέπει ο καθηγητής να είναι ενήμερος και να το επικοινωνεί στους μαθητές του.
    Με αυτή την, εκτός προγράμματος, ανάρτηση ήθελα απλώς να εκφράσω την έκπληξή μου για το εκφραστικό αυτό ατόπημα ενός σχολικού βιβλίου. Βεβαίως τα βιβλία δεν διεκδικούν το αλάθητο, αλλά τουλάχιστον για τα σχολικά προσδοκούσα περισσότερο επαγγελματισμό.

    Πάντως, καλό είναι να αντιμετωπίζουμε με κριτικό πνεύμα, οτιδήποτε διαβάζουμε, ακόμη και αυτήν την ανάρτηση ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου